Η Αναστασία μας εξηγεί τί να προσέξουμε τώρα που επιστρέφουμε στο γυμναστήριο
30-06-2020 | UpFit

Γειά σας!

Το όνομά μου είναι Αναστασία Κασσέρη και είμαι μέλος της απίθανης ομάδας της Up Hellas εδώ και περίπου 3 χρόνια.

Στο διάστημα αυτό, είχα την ευκαιρία να συμμετέχω δημιουργικά στην εξέλιξη των υπηρεσιών μας, να τις “γνωρίσω” και να τις απολαύσω.

Με μεγάλη μου χαρά, αλλά και χαρά όλων μας, καλωσορίσαμε σε αυτές μας τις υπηρεσίες και την UpFit. Πρόκειται για ένα εκπληκτικό project στο οποίο αφιερώνω το μεγαλύτερο διάστημα της ημέρας μου στο γραφείο και το απολαμβάνω.

Για τον λόγο αυτό στα πλαίσια του fitness & wellness και της επιστροφής μας στα γυμναστήρια, σκέφτηκα να μοιραστώ μαζί σας κάποιες χρήσιμες πληροφορίες σχετικά.


Τα γυμναστήρια άνοιξαν και η άσκηση σε εσωτερικούς χώρους επέστρεψε στην καθημερινότητά μας
. Πώς όμως; Προτού ξεκινήσουμε ξανά τα βάρη και τον διάδρομο, ίσως πρέπει να είμαστε λίγο προσεκτικοί.

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, πολλοί από εμάς εργαζόμαστε από το σπίτι, γυμναζόμαστε από το σπίτι και γενικά μείναμε σπίτι. Πολλοί από εμάς προσαρμόσαμε την άσκησή μας σε εξωτερικό χώρο είτε περπατώντας, είτε με τρέξιμο, είτε με την βόλτα του κατοικίδιου μας. Η φυσική μας κατάσταση ίσως άλλαξε με αυτά τα δεδομένα και για αυτό ακριβώς τον λόγο επιστρέφοντας στο γυμναστήριο και την τακτική άσκηση, οι κίνδυνοι τραυματισμού μπορεί να αυξηθούν.

Πώς μπορούμε λοιπόν να το αποφύγουμε αυτό; Τι είναι η αποκατάσταση και που αποσκοπεί; Πόσο σημαντική είναι η προθέρμανση;

Οι άνθρωποι προσαρμοζόμαστε σε ότι συμβαίνει στο σώμα μας. Συνήθως, το σώμα μας ανταποκρίνεται θετικά στην άσκηση: γινόμαστε πιο δυνατοί και η ψυχική και σωματική μας υγεία βελτιώνεται. Όταν σταματήσουμε να είμαστε ενεργοί και δραστήριοι, η φυσική μας κατάσταση επιδεινώνεται. Μελέτες δείχνουν ότι σε 10 μόλις ημέρες αδράνειας παρατηρείται σημαντική μείωση της μυϊκής μάζας, της αερόβιας ικανότητας και της μεταβολικής λειτουργίας.

Ποιοι είναι οι κίνδυνοι; Η αποκατάσταση του σώματος είναι αργή. Επιστρέφοντας στο γυμναστήριο μπορεί να νιώσουμε τους μύες μας να είναι «πιο σφιχτοί» και να αναπνέουμε πιο έντονα. Μπορεί επίσης να αισθανθούμε τις αρθρώσεις μας να είναι πιο δύσκαμπτες και να πονάμε πολύ γρηγορότερα από το σύνηθες. Όλα αυτά είναι απολύτως φυσιολογικά και θα πρέπει να βελτιωθούν μετά από λίγες προπονήσεις. Ωστόσο, οι κινήσεις υψηλής έντασης μπορεί να αποτελέσουν κίνδυνο τραυματισμού.

Για να επιστρέψουμε στην προ-πανδημική άσκηση θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας τη μειωμένη ικανότητα του σώματός μας την περίοδο αυτή ώστε να αποφύγουμε τυχόν δυσάρεστα αποτελέσματα.

Έρευνες έδειξαν ότι οι αρχάριοι ασκούμενοι αλλά και εκείνοι με την λιγότερη δραστηριότητα , είναι πιθανό να υποστούν τραυματισμό με την επιστροφή τους στο γυμναστήριο όπως είναι ο πόνος στην πλάτη ή στο γόνατο. Για να αποφευχθεί αυτό, θα χρειαστεί να ελαττώσετε τον ρυθμό και την ένταση άσκησης κατά 70-80% από την προ-πανδημική σας ρουτίνα.

Φροντίστε την προθέρμανση πριν την προπόνηση σας. Η προθέρμανση αποτελεί μία μορφή άσκησης η οποία πραγματοποιείται πριν από την έναρξη μιας αθλητικής δραστηριότητας. Αποσκοπεί στην προετοιμασία του ασκούμενου οργανικά, φυσιολογικά και ψυχολογικά για την άσκηση που θα επακολουθήσει. Με αυτό τον τρόπο μειώνεται η πιθανότητα τραυματισμού των μυών και των τενόντων. Έχει βρεθεί από πειράματα πως η δύναμη που απαιτείται για να τραυματιστεί ένας μυς που έχει προ-θερμανθεί, είναι μεγαλύτερη από αυτή που απαιτείται για να τραυματιστεί ένας «κρύος» μυς. Επίσης, η προθέρμανση δίνει τη δυνατότητα για καλύτερη κυκλοφορία του αίματος στην καρδιά και να προσαρμοστεί για το φορτίο που έχει να επωμιστεί κατά τη διάρκεια της άσκησης και να κινηθεί από τα μέρη του σώματος που δε θα συμμετέχουν στην άσκηση προς τους μύες που θα γυμναστούν. Η ένταση κατά τη διάρκεια της προθέρμανσης πρέπει να είναι επίσης χαμηλή. Το σώμα μας εξοικειώνεται έτσι με το ζεστό περιβάλλον και ανταποκρίνεται καλύτερα. Ξεκινήστε την όποια άσκηση με μικρά χρονικά διαστήματα των 15-30 λεπτών, τα οποία θα αυξάνονται σταδιακά.

Προτείνουμε επίσης να ορίσετε ρεαλιστικούς στόχους για να επιτρέψετε στο σώμα σας να προσαρμοστεί και να εστιάσετε στην αποκατάσταση υγιών συνηθειών.

Πίνετε τακτικά νερό. Όταν ο καιρός είναι ζεστός, το σώμα σας «απαιτεί» περισσότερο νερό από ό,τι όταν ο καιρός είναι κρύος. Χρειάζεται να πίνουμε άφθονο νερό, για να αντικαθίσταται το νερό που χάνεται με τον ιδρώτα. Μην περιμένετε να γίνει πολύ έντονη η δίψα σας για να πιείτε νερό. Η ποσότητα των υγρών που πρέπει να προσλαμβάνει κανείς όταν κάνει ελαφριά δραστηριότητα (π.χ. γρήγορο περπάτημα) σε μία θερμοκρασία 32ºC είναι γύρω στα 400 ml (δύο περίπου ποτήρια).

Με την επιστροφή μας στην άσκηση, είναι καλό να αναγνωρίζουμε όλα όσα συμβαίνουν στη ζωή μας και τους παράγοντες που ενδεχομένως μας επηρεάσουν. Ο κακός ύπνος, το άγχος, η διατροφή, η πρόσληψη αλκοόλ, το ιστορικό μας και πολλοί άλλοι παράγοντες μπορούν να επηρεάσουν την ανταπόκριση του οργανισμού μας και τον κίνδυνο τραυματισμού. Για παράδειγμα, η κόπωση μπορεί να οδηγήσει σε κακή εστίαση και συνδέεται με υψηλό κίνδυνο τραυματισμού.

Ο έλεγχος της προπόνησης, μας επιτρέπει να αναγνωρίζουμε πότε και πως μπορούμε να συνεχίσουμε.

Αν έχετε την UpFit εφαρμογή, μπορείτε πολύ εύκολα να παρακολουθείτε τί είδους δραστηριότητες και πόσες προπονήσεις έχετε κάνει σε ένα συγκεκριμένο διάστημα. Οι επαγγελματίες αθλητές και προπονητές χρησιμοποιούν αυτήν την αρχή της «αυτόματης ρύθμισης» παρακολουθώντας πώς αισθάνονται και αποδίδουν την ημέρα. Στη συνέχεια μπορούν να τροποποιήσουν την ένταση και τον τύπο της άσκησης σχετικά.

Τα οφέλη της άσκησης υπερτερούν από τους πιθανούς κινδύνους με την επιστροφή μας στο γυμναστήριο. Ο ενθουσιασμός μας θα πρέπει απλώς να μετριαστεί με βάση την τρέχουσα κατάστασή μας και όχι με βάση της μνήμης και της ικανότητάς μας το προηγούμενο διάστημα. Εάν δεν είμαστε σίγουροι για το πώς να επιστρέψουμε στην άσκηση, μπορούμε πάντα να απευθυνθούμε στον γιατρό μας. Μπορούν να αξιολογήσουν τους μεμονωμένους κινδύνους σας και να σας δώσουν συγκεκριμένες συμβουλές για τον καλύτερο τρόπο για να επιστρέψετε στο γυμναστήριο με ασφάλεια και να βελτιώσετε την φυσική σας κατάσταση.

Επικοινωνήστε μαζί μας για να μάθετε περισσότερα για την UpFit 💪

Top